- meer traffic
- meer omzet
- meer efficiency
- meer exposure
Valkuilen die je tegen kan komen
1. Start niet zonder een duidelijke visie.
Begin met het ontwikkelen van een visie. Als het plan duidelijk is, kunnen er betere prijzen worden afgesproken met toeleveranciers. Onduidelijkheid wordt vaak afgestraft met een hogere prijs! Dat is volkomen logisch, uitvoerende partijen dekken zich in voor verrassingen. Een visie en een bedrijfsplan zijn ook nodig voor het verkrijgen van een financiering.
2.Een goed plan is onmisbaar.
Duidelijke tekeningen, een volledig bestek (technische omschrijving van de werkzaamheden) het is cruciaal voor een goed verloop van de realisatie van de winkel.
Als dit goed op de rit staat kan er verbouwd worden met een zo klein mogelijk risico op meerwerk en vervelende verrassingen. Een rammelend plan levert alleen maar gedoe op in plaats van het broodnodige overzicht en rust.
3.Zorg voor een heldere communicatie.
Communicatie is onmisbaar voor een succesvolle verbouwing. Er staat een drukke en ingrijpende periode voor de deur. Spreek af op welke wijze er gecommuniceerd gaat worden en waarover.
Donker Winkelmakers maakt standaard een stappenplan met daarin de belangrijke beslismomenten die gaan komen. Op die manier is en blijft er duidelijkheid.
4. Budget.
Natuurlijk is het budget belangrijk, maar laat het niet de rode draad zijn. Het plan moet goed zijn, en het budget in evenwicht met wat er geleverd wordt. Houd het einddoel in beeld. Het krampachtig handelen rondom een budget kan verkeerde en daarom heel dure beslissingen tot gevolg hebben.
5. Maak geen lay-out fouten.
Een lay-out die niet klopt, beïnvloedt een winkel voorgoed. De manier waarop klanten en medewerkers bewegen door de zaak, de zichtlijnen, het is een vak. Schakel tijdig professionele hulp in. Misschien bouwt of verbouwt u in uw hele leven vier winkels, er zijn mensen die dat dagelijks doen. Maak gebruik van expertise die er is.
Werk aan de winkel, schakel op tijd een specialist in.