4 punten m.b.t. locatie en pand

1. Bent u vindbaar?

Als ik ergens voor de eerste keer kom kijk ik altijd of ik de winkel makkelijk kan vinden. Dat valt niet altijd mee. Zorg dat u vindbaar bent. Een nieuwe klant kent u nog niet en moet het doen met gegevens die hij van uw winkel kan vinden. Allereerst met Google Maps, op internet. U kunt, om uw bedrijf te presenteren, een aantal foto’ s in Google Maps zetten zodat een nieuwe klant alvast een goede indruk van u kan krijgen. Het kost niets.

2. Is uw winkel zichtbaar?

Zorg voor een goed plan om de gevel aan te kleden binnen de wettelijke regels. Vaak kom ik verschillende logo’s en huisstijlen tegen op een winkelpui, of zwarte belettering op helder glas wat totaal niet opvalt. Pak het goed aan, het is uw visitekaartje, de indruk die u de klant geeft voordat hij de deurgreep beet pakt.

3. Is de locatie geschikt voor uw doelgroep?

Alleen maar goed in de loop zitten is niet genoeg. Uw klanten moeten een aanvullend aanbod hebben op uw dienst(en). Ergens alleen gaan zitten kan wel, maar wees  u ervan bewust dat het moeilijker kan zijn om in beeld te komen en te blijven bij uw klanten. Het is beter om de samenwerking te zoeken met winkels die een aanvullend aanbod hebben.

4. Wat voor pand kiest u?

Als u voor een oud en sfeervol pand kiest, op een toplocatie, let dan op dat er niet te veel bouwkundige beperkingen en gebreken zijn. Verschillende vloerniveaus of een te laag plafond kunnen u hinderen in het gebruik. Vaak zijn er minder mogelijkheden voor technische voorzieningen.

Een nieuwer pand met veel ruimte lijkt dan beter, maar niet als het niet de meest ideale locatie is? Het zijn belangrijke afwegingen voordat u in een verbouwing gaat investeren.

Werk aan de winkel, schakel op tijd een specialist in.

GEÏNSPIREERD?